Ir-Raba’ Ħadd tal-Għid
Kolletta
O Alla ta’ dejjem li tista’ kollox, mexxina lejn ix-xirka tal-henjin fis-sema, biex aħna, il-merħla ċkejkna tiegħek, naslu fejn daħal qabilna r-Ragħaj qawwi tagħna, Ibnek Ġesù Kristu Sidna, li hu Alla, u li miegħek jgħix u jsaltan flimkien mal-Ispirtu s-Santu, għal dejjem ta’ dejjem. Amen.
Lectio
Minn żmien Abraham fil-Palestina kien ikun hemm u għad hemm merħliet kbar ta’ nagħaġ. Il-Lhud kienu kemm rgħajja u kif ukoll bdiewa li ħajjithom kienet tiddependi mill-merħliet tan-nagħaġ u mir-raba’. Pereżempju nsibu li Ġob kellu 14,000 nagħġa (Ġob 42, 12), u Re Salamun kien offra fit-Tempju 120,000 nagħġa (1 Slat 8, 63)
It-tifel iż-żgħir tal-familja kien ikun ir-ragħaj sakemm jikber u jsir bidwi biex jgħin lil missieru fl-għelieqi. F’Sam 16, 11 Samwel isaqsi lil Ġesse dwar David iż-żgħir fil-familja li kien qed jirgħa n-nagħaġ. David hu magħruf għas-salmi tant sbieħ li jitkellmu dwar il-Mulej bħala r-Ragħaj (Salm 23).
Ir-ragħaj żgħir kien jilbes tunika tal-qotton b’ċinga tal-ġild ma’ qaddu, u fuq din it-tunika kien jilbes l-aba li kienet tkun magħmulha mix-xagħar tal-ġemel, bħal dik ta’ Ġwanni il-Battista. L-aba kienet issaħħan liż-żgħir, tipproteġih mix-xita u għata għal matul il-lejl.
Il-ħorġa jew barżakka tar-ragħaj iż-żgħir kienet tkun magħmulha minn ġilda mnixxfa. Ommu kienet tpoġġilu ftit ħobż, ġobon, frott nixef u xi żebbuġ. Kien ġo barżakka bħal din li David poġġa l-ħames ċagħqiet meta mar għall-ġlieda mal-ġgant Gulija (1 Sam 17, 40).
F’Salm 23, 4 jissemmew il-ħattar u l-għasluġ. Il-ħatar kien mezz ta’ protezzjoni minn animali li jattakaw lill-merħla. L-ebda ragħaj ma kien joħroġ mingħajru. L-għasluġ kien ikun madwar 5-6 piedi twil u kien ikollu forma ta’ ġanċ fit-tarf tiegħu. Ir-ragħaj kien jużah biex ikun jista’ jgħodd u jispezzjona lin-nagħaġ.
Ix-xettru tar-rejiet, li kienu meqjusa bħala r-rgħajja tal-poplu, kien ikollu forma ta’ ħatar. Għar-rejiet dan kien simbolu ta’ protezzjoni, qawwa u awtorità (Mik 7, 14).
Nixtieq naqsam riflessjoni tal-artist Malti, John Martin Borg li riċentement kelli x-xorti nisma’ minn fommu l-interpretazzjoni tal-pittura tiegħu li tidher hawn.
Meta nħarsu lejn il-pittura naraw il-figura ċentrali ta’ Ġesù r-Ragħaj it-Tajjeb. F’dirgħajh qed iżomm il-ħaruf, dak lis-stess ħaruf li kien wieħed mit-titli tiegħu fit-tieni qari tal-lum mill-Apokalissi.
Fil-kustat tiegħi aħna qed niġu mistiedna nħarsu fil-fond lejn il-ġewwieni ta’ Ġesù—il-qalb tiegħu li qed tnixxi d-demm li jinżel fuq in-nagħġa li tirrapreżenta lill-Knisja li waqt li titqabad qed tirgħa mill-ħaxix, simbolu tal-Kelma ta’ Alla. It-tieni nagħġa tirrapreżenta l-Knisja li tikkontempla x-xbieha ta’ Kristu.
Ġesù r-Ragħaj it-Tajjeb jinsab f’nofs kolonna kulur id-deheb. Il-parti ta’ fuq ta’ din il-kolonna tissimbolizza ż-żewg persuni tat-Trinità, il-Missier u lis-Spirtu Santu, permezz tal-kulur aħmar. Il-parti ta’ isfel tissimbolizza l-kolonna li mxiet fid-deżert mal-Lhud waqt l-Eżodu u li pproteġiethom mid-dlam u mill-Fargħun u r-rikkieba tiegħu.
Talba
Mulej, inti r-ragħaj tiegħi: xejn ma jonqosni. F’mumenti ta’ taħbit u qtigħ il-qalb, fakkarni, Mulej, li int mhu ser titlaqni qatt u lest tipproteġini minn kull saram u hemm biex b’hekk tingħata glorja lill-Missier.
Ammen.
The post Nagħtihom il-ħajja ta’ dejjem appeared first on Behold.
Ikkummenta