Is-Sittax-il Ħadd taż-Żmien ta’ Matul is-Sena
Kolletta
Ħenn għalina, Mulej, qaddejja tiegħek, u kollok tjieba kattar fuqna d-doni tal-grazzja tiegħek, biex nitħeġġu fit-tama, fil-fidi u fl-imħabba u nishru dejjem sal-aħħar fil-ħarsien tal-kmandamenti tiegħek. B’Ibnek Ġesù Kristu Sidna, li hu Alla, u li miegħek jgħix u jsaltan flimkien mal-Ispirtu s-Santu, għal dejjem ta’ dejjem.
Ammen.
L-Ospitalità ta’ Marta, Marija u Abraham
Is-silta tal-Evanġelju kif ukoll l-ewwel qari meħud mill-Ġenesi jgħinuna niffukaw mhux biss fuq il-laqgħa tagħna ma’ Alla imma anke mal-oħrajn. Fl-Evanġelju naraw lil Marta u lil Marija jippreparaw u jilqgħu lill-ħabib tagħhom Ġesù. Naraw żewġ attitudnijiet. Marta tixtieq li kollox jkun ippreparat sew. Nifhmuha ħafna għax, meta tistieden lin-nies id-dar, trid tieħu ħsieb l-ikel, it-tindif, eċċ. Marija, minn naħa l-oħra, laqgħat lil Ġesù b’attitudni oħra: lesta li tisimgħu u toqgħod miegħu. Iċ-ċanfira li taqla’ Marta forsi nħossuha ftit iebsa. Wara kollox, kellha raġun għax donnu Marija ħalliet kollox f’idejha! Imma Ġesù permezz ta’ din iċ-ċanfira qed jgħinha tħares lejn l-affarijiet essenzjali ta’ meta tiltaqa’ ma’ xi ħadd: ir-relazzjoni u l-ħin li tqatta’ miegħu. U din forsi wkoll hija tagħlima għalina waqt it-talb ta’ kuljum. Forsi ngħaddu ħafna ħin naqraw u nitolbu talb li nafu bl-amment mingħajr ma nieqfu fis-silenzju u nisimgħu Alla x’qed jipprova jgħidilna. Inħoss li forsi f’dan iż-żmien ta’ festi tista’ tkun ċanfira għalina ukoll: kemm enerġija qed naħlu fit-tiżjin, il-baned, il-murtali u l-marċi? U kemm ħin qed ngħaddu biex nibnu relazzjoni personali ma’ Kristu u mal-qaddis tar-raħal tagħna?
Is-silta tal-Ġenesi tmexxina pass oltre. Hawnhekk ukoll naraw lil Abraham, bħal Marta, iħabrek biex jilqa’ lil tlett irġiel bl-aħjar mod possibbli. Kienu tlett irġiel li ġew għall-għarrieda u Abraham, flimkien ma’ martu Sara, ħaslilhom saqajhom u ppreparalhom ikla tajba: ħobż, ħalib u għoġol tari. Interessanti li fl-ewwel vers tal-passaġġ nisimgħu l-kliem: “il-Mulej deher lil Abraham.” Iżda fit-tieni vers il-passaġġ jgħidilna: “u rafa’ għajnejh u ħares u ra tlett irġiel weqfin quddiemu.” Donnu il-kittieb ta’ dan il-passaġġ qed jgħidilna li l-Mulej deher lil Abraham fis-sura ta’ dawn it-tlett irġiel. L-ikona ta’ Rublev li ħafna minna nafuha bħala tat-Trinità hija fil-fatt l-‘Ospitalità ta’ Abraham’. Donnu il-kittieb qed jgħidilna li lil Alla nsibuh meta nilqgħu lil dawk li jiġu għandna bla ħsieb—mhux dawk li huma ta’ ġewwa, jew sħabek, imma dawk li lanqas biss taf. U permezz tagħhom Alla jkellmek.
Dawn is-siltiet ma jistgħux ma jfakkruniex fil-messaġġ ewlieni tal-Papa Franġisku fostna ftit xhur ilu. Forsi xi ftit jew wisq kien ċanfira bħal ta’ Ġesù: aħna kemm qed nilqgħu lill-barrani fostna bi ħlewwa liema bħalha? Forsi ninsew li permezz tal-ospitalità, mhux biss bl-għajnuna materjali imma wisq aktar billi niltaqgħu mal-persuni u nibnu relazzjoni, nistgħu niltaqgħu aktar fil-fond ma’ Kristu?
Talba
Mulej, agħmel li qalbna tkun miftuħa, lesta biex tiltaqa’ miegħek. Agħmel li qalbna tkun miftuħa għalik li tiġi tiltaqa’ magħna għall-għarrieda f’persuni oħra.
The post Hi għażlet l-aħjar sehem appeared first on Behold.
Ikkummenta