It-Tieni Ħadd tar-Randan Sena A
Kolletta
O Alla, li ridtna nisimgħu lil Ibnek l-għażiż, itmagħna bl-ikel tal-kelma tiegħek, u agħmel li nsaffu l-għajnejn ta’ ruħna ħalli nithennew bid-dehra tal-glorja tiegħek. B’Ibnek Ġesù Kristu Sidna, li hu Alla, u li miegħek jgħix u jsaltan flimkien mal-Ispirtu s-Santu, għal dejjem ta’ dejjem.
Ammen.
Riflessjoni
Waqt li qed inkomplu f’din il-mixja ta’ konverżjoni kontinwa matul dan ir-Randan, illum il-Liturġija tippreżentalna s-silta magħrufa bħala t-Trasfigurazzjoni ta’ Ġesù.
Wara li fl-Ewwel Ħadd tar-Randan lil Ġesù rajnieh fid-deżert jiġi ittantat mix-xitan, illum narawh fuq il-muntanja Tabor, fil-glorja kollha tiegħu flimkien ma’ Mosè u Elija.
L-Evanġelju skont San Mattew inkiteb primarjament għal komunità ta’ Lhud li kkonvertew u saru Nsara; madanakollu huma ma ċaħdux il-fidi u l-patrimonju Ġudajku tagħhom. Għaldaqstant, San Mattew jikteb l-Evanġelju tiegħu b’tali mod li Ġesù jidher bħala l-milja tal-wegħdiet kollha li Alla għamel lill-poplu Lhudi kif insibuhom fl-Antik Testment u allura kull element fil-ġrajja tat-Trasfigurazzjoni għandu paralleliżmu ma’ elementi fir-Rabta l-Qadima.
Il-muntanja kienet dejjem il-post privileġġat fejn Alla jiltaqa’ mal-bniedem u jurih lilu nnifsu. Dan narawh, fost l-oħrajn, fil-laqgħat ta’ Alla ma’ Mosè u ma’ Elija fuq il-Muntanja Sinaj. Bit-trasfigurazzjoni ta’ Ġesù fuq it-Tabor u bil-leħen li qal, “Dan hu Ibni l-għażiż, li fih sibt l-għaxqa tiegħi; isimgħu lilu,” San Mattew ried jafferma lil Ġesù bħala l-Iben ta’ Alla.
Id-dehra ta’ Mosè u Elija flimkien ma’ Ġesù jirrappreżentaw lil-Liġi (Mosè) u lill-Profeti (Elija). Għal-Lhud, l-iktar żewġ taqsimiet importanti tal-Bibbja Lhudija (ekwivalenti għall-Antik Testment tagħna) huma t-Torah u l-kitbiet tal-Profeti. It-Torah, jew il-Liġi, hu magħmul mill-ewwel ħames kotba tal-Iskrittura li huma attribwiti lil Mosè. Fihom insibu l-liġijiet li l-poplu Lhudi kien mistenni josserva min-naħa tiegħu fil-patt li għamel ma’ Alla. Il-profeti kienu dawk li lill-poplu Lhudi kienu jiggwidawh kif għandu jibqa’ fidili għal dan il-patt. Iktar milli kienu jħabbru dak li ġej, il-profeti kienu jwissu lill-poplu meta kien jonqos mill-fedeltà tiegħu lejn Alla, u xogħol il-profeti kien dak li jreġġgħuhom lura fit-triq it-tajba billi jerġgħu jġeddu il-Patt tal-poplu ma’ Alla. Għaldaqstant, id-dehra ta’ Mosè u Elija ma’ Ġesù fuq it-Tabor kienet tfisser li kemm il-Liġi u kif ukoll il-Profeti sabu il-milja tagħhom f’Ġesù.
Bl-inkarnazzjoni tal-Iben ta’ Alla, il-Liġi u l-Profeti ma baqgħux il-mezzi ewlenin li jiggwidawna fil-fedeltà tagħna lejn Alla. Issa sar Ġesù. Sabiex nifhmu dan hemm bżonn li nġarrbu dik li bil-Grieg jissejjaħ metanoia, jew bidla radikali fil-mentalità tagħna. Kif jgħid San Pawl lill-Timotju, “il-qawwa ta’ Alla, li salvana u sejħilna b’sejħa qaddisa … dehret issa permezz tad-dehra tas-Salvatur tagħna Kristu Ġesù li qered il-mewt, u dawwal il-ħajja bla tmiem permezz tal-Evanġelju.” Il-Liġi u l-Profeti huma mezzi effettivi f’din il-mixja tagħna ta’ konverżjoni sakemm dawn ikunu espressjoni tal-fidi tagħna f’Ġesù bħal s-Salvatur waħdieni tagħna.
Talba
Mulej, għallimna nagħrfuk dejjem aktar bħala l-Mulej tagħna u bħala l-unika Triq li twassalna għand il-Missier. Ammen.
The post Wiċċu sar jiddi bħax-xemx appeared first on Behold.
Ikkummenta